... pun sah di mana2 jua bab cerai, rujuk, cina buta, memperbaharui akad & nikah semula...

untuk pakej, sila klik logo di bawah ini, tq.

jom elak maksiat & bantu ekonomi muslim serta berdakwah terhadap kafirun di thailand jua

jom elak maksiat & bantu ekonomi muslim serta berdakwah terhadap kafirun di thailand jua
sedangkan kafirun pun bangga dapat "menikah"... play vid by klik the image.

Friday, March 11, 2011

di mana?

Ijtima’ Mufti akhir Mac


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

IJTIMA’ Mufti dan Ahli Majlis Fatwa Seluruh Negara dan Persidangan Mufti Negara Asean yang bakal diadakan buat julung kali pada akhir bulan ini dan Jun depan bertujuan memantapkan sistem pengurusan hal ehwal kefatwaan di negara ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menganjurkan Persidangan Mufti Negara Asean itu pada Jun ini dengan objektif mengukuhkan jaringan lestari yang strategik antara institusi fatwa di negara Asean.


“Selain itu, kami mahu mewujudkan perkongsian pintar dan dialog intelek dengan mufti serta ilmuan daripada institusi fatwa dalam dan luar negara ke arah membina institusi kefatwaan yang berwibawa dan berwawasan.

“Pada masa sama, kami dapat bertukar pandangan dan maklum balas mengenai isu semasa yang membabitkan umat Islam di seluruh negara dan dunia ke arah mewujudkan perpaduan yang mantap di kalangan umat Islam,” katanya ketika menjawab soalan Nasharuddin Mat Isa (Pas-Bachok) di Dewan Rakyat, semalam.


Jamil Khir berkata, ijtima’ mufti yang dijangka diadakan akhir bulan ini bertujuan mewujudkan medium perbincangan dan percambahan fikrah yang menyeluruh dengan mufti dan semua ahli jawatankuasa fatwa di negara ini.

No comments:

Post a Comment