... pun sah di mana2 jua bab cerai, rujuk, cina buta, memperbaharui akad & nikah semula...

untuk pakej, sila klik logo di bawah ini, tq.

jom elak maksiat & bantu ekonomi muslim serta berdakwah terhadap kafirun di thailand jua

jom elak maksiat & bantu ekonomi muslim serta berdakwah terhadap kafirun di thailand jua
sedangkan kafirun pun bangga dapat "menikah"... play vid by klik the image.

Wednesday, July 28, 2010

ye ke 21 jer... BN oh BN, cukup2lah berbohong esp. di era ict + globalisasi nih!?

21 kes pelajar hamil sejak 2006


2010/07/29
KUALA LUMPUR: Sebanyak 21 kes pelajar dikesan mengandung dan bersalin anak luar nikah sejak 2006 hingga sekarang, kata Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi.

Beliau berkata, siasatan kementerian menunjukkan bahawa 20 kes yang berlaku adalah berdasarkan suka sama suka antara pasangan manakala satu kes membabitkan kes rogol.
Ketika menjawab soalan Senator Datuk Azian Osman, beliau berkata 12 kes berlaku di sekolah luar bandar manakala sembilan di bandar.
Sebagai usaha untuk menyelesaikan masalah sosial membabitkan pelajar sekolah, kementerian menerusi perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling menganjurkan program penerangan mengenai seksualiti, perhubungan antara lelaki dan perempuan serta adab dan tatacara bagaimana untuk bergaul dengan kawan-kawan, katanya.

Beliau berkata kebanyakan kes berlaku kerana naluri kedewasaan yang ingin mencuba selain mendapat kebebasan keterlaluan daripada keluarga.

Selain usaha pihak sekolah, kementerian juga menasihati ibu bapa atau penjaga agar lebih bersikap prihatin dan mengambil tahu perhubungan anak mereka dengan memantau perubahan tingkah laku harian mereka.

Katanya, kementerian dengan kerjasama badan bukan kerajaan (NGO) merancang dan melaksanakan beberapa program mendidik pelajar lelaki dan perempuan mengenai seks dan seterusnya mereka diminta berikrar secara bertulis agar menjaga kehormatan diri sehingga ke alam perkahwinan. BERNAMA

No comments:

Post a Comment